A shogun és az ő hű szamurájainak ideje lassan lejár. Japán kezdi felfedezni, hogy kapcsolatba kerülhet a nyugattal, kereskedhetnek velük, új tudást és új technológiákat szerezhetnek meg. Egyik pillanatról a másikra a romantikus kép, miszerint kard csap össze karddal, a szamurájok az ősi tradíciók szerint megvívnak egymással, eltűnik. Japán elindul az iparosodás útján, aminek következtében már a kardok találják szembe magukat a puskákkal és a gépágyúkkal. Szomorú, és egyben végletekig érdekes időszaka ez a szigetországnak, a Shogun 2 új kiegészítője pedig méltó módon dolgozza fel mindezt.
Igen, jól olvastátok, kiegészítő. Akadnak még olyan klasszikus gondolkodású fejlesztők, akik továbbra is hisznek abban, hogy nem DLC-ket kell kiadni, minimáls tartalommal, hanem egy teljes, korrekt lemezt, mindenféle jósággal megtömve. A Blizzard is ezt az utat választotta a Starcraft II-vel, és a Creative Assembly is ilyen módon jár el a Fall of the Samurai-jal. Mik a legfontosabb változások? Nos, mivel a nyugatról behozott technológia miatt Japán rohamléptekben fejlődik, s mivel a kampány rövidebb lesz, mint teljes játékban, a korábbi egy évszak, egy kör rendszer megszűnt, s a dolgok gyorsabban zajlanak. A körök most már 2 hetet jelképeznek, ami egyben azt is jelenti, hogy a mindenki számára rémisztő tél 6 teljes körig tart.
A térkép látványa ismerős lesz mindenkinek, ugyanakkor teljesen friss dolgok kezdenek el megjelenni rajta. Az egyik ilyen például a vonatsínek megjelenése, ami nem épülhet szabadon bárhová, így a sínek melletti provinciák elfoglalása különösen fontos lesz. A vonat segítségével aztán villámgyorsan szállíthatjuk csapatainkat ide-oda, így talán még az sem olyan vészes, ha mégis rosszkor kap el a tél. Arra is készüljünk fel azonban, hogy nem mindenkinek fog tetszeni, puffogó, füstölgő gépszörnyek szelik át a korábban békés farmokat és vidékeket. A konzervatív japán lakosság nem fogadja szívesen a hirtelen jött újdonságokat, így ha ezeket forszírozzuk, könnyen elfordulhatnak tőlünk, és akár lázadások is kitörhetnek.
Azonban a modernizálódásnak köszönhetően gyarapszik egy-két ütős dologgal az arzenálunk, melyek közül rögtön ki kell emelni az új, ágyús hajókat. A Fall of the Samurai-ban a tengeri hadviselés minden korábbinál nagyobb jelentőséggel bír, ugyanis a partok közelében részt vállalhatnak a szárazföldi ütközetekben is. Ez azt jelenti, hogy távolról lövöldözhetnek városokat, s bár sajnos a pontos célpontot nem határozhatjuk meg, azért így is nagy segítséget nyújtanak ostromkor. Talán ennél is fontosabb, hogy sima csaták közben is kérhetjük a közelben állomásozó flottánkat, hogy vonja tűz alá az ellenfél seregét.
A java azonban még csak most jön! Több nehézfegyveres egységet, például gattling gépágyúval felszerelteket mi magunk is irányíthatjuk FPS módból! Habár valószínűleg sok Total War-rajongónak ez nem fog kifejezetten tetszeni, esetleg néhány Call of Duty fanatikust meggyőzhet, hogy átnyergeljenek egy stratégiai játékra. Ez azt jelenti, hogy miután pozícióba tettük az egységeket, bemehetünk FPS-nézetbe, és ott rendesen, célkereszttel kezdhetjük el kaszálni a felénk rohamozó szamurájokat. Persze azt hozzá kell tenni, hogy amíg ezzel törődünk, addig nem igazán tudjuk átlátni a harcteret, s persze a többé egységünket sem tudjuk irányítani, így érdemes csak módjával szórakozni.
300 évvel a Shogun 2 kampánya után a Fall of the Samurai, ha lehet, még nehezebb döntések elé állít majd minket. Kihez leszünk hűek, a régi rendszerhez, vagy inkább segítünk felépíteni egy újat? Lepaktálunk a nyugattal, kereskedünk velük, megszerezzük a technológiájukat? A Creative Assembly egy nagyon érdekes és nagyon tartalmas kiegészítőt kalapál nekünk, ami ráadásul önmagában játszható lesz, így nincs szükség hozzá az alap Shogun 2-re sem. A megjelenés március végén várható, és valószínűleg még az idén kapunk egy újabb kiegészítőt.
Igen, jól olvastátok, kiegészítő. Akadnak még olyan klasszikus gondolkodású fejlesztők, akik továbbra is hisznek abban, hogy nem DLC-ket kell kiadni, minimáls tartalommal, hanem egy teljes, korrekt lemezt, mindenféle jósággal megtömve. A Blizzard is ezt az utat választotta a Starcraft II-vel, és a Creative Assembly is ilyen módon jár el a Fall of the Samurai-jal. Mik a legfontosabb változások? Nos, mivel a nyugatról behozott technológia miatt Japán rohamléptekben fejlődik, s mivel a kampány rövidebb lesz, mint teljes játékban, a korábbi egy évszak, egy kör rendszer megszűnt, s a dolgok gyorsabban zajlanak. A körök most már 2 hetet jelképeznek, ami egyben azt is jelenti, hogy a mindenki számára rémisztő tél 6 teljes körig tart.
A térkép látványa ismerős lesz mindenkinek, ugyanakkor teljesen friss dolgok kezdenek el megjelenni rajta. Az egyik ilyen például a vonatsínek megjelenése, ami nem épülhet szabadon bárhová, így a sínek melletti provinciák elfoglalása különösen fontos lesz. A vonat segítségével aztán villámgyorsan szállíthatjuk csapatainkat ide-oda, így talán még az sem olyan vészes, ha mégis rosszkor kap el a tél. Arra is készüljünk fel azonban, hogy nem mindenkinek fog tetszeni, puffogó, füstölgő gépszörnyek szelik át a korábban békés farmokat és vidékeket. A konzervatív japán lakosság nem fogadja szívesen a hirtelen jött újdonságokat, így ha ezeket forszírozzuk, könnyen elfordulhatnak tőlünk, és akár lázadások is kitörhetnek.
Azonban a modernizálódásnak köszönhetően gyarapszik egy-két ütős dologgal az arzenálunk, melyek közül rögtön ki kell emelni az új, ágyús hajókat. A Fall of the Samurai-ban a tengeri hadviselés minden korábbinál nagyobb jelentőséggel bír, ugyanis a partok közelében részt vállalhatnak a szárazföldi ütközetekben is. Ez azt jelenti, hogy távolról lövöldözhetnek városokat, s bár sajnos a pontos célpontot nem határozhatjuk meg, azért így is nagy segítséget nyújtanak ostromkor. Talán ennél is fontosabb, hogy sima csaták közben is kérhetjük a közelben állomásozó flottánkat, hogy vonja tűz alá az ellenfél seregét.
A java azonban még csak most jön! Több nehézfegyveres egységet, például gattling gépágyúval felszerelteket mi magunk is irányíthatjuk FPS módból! Habár valószínűleg sok Total War-rajongónak ez nem fog kifejezetten tetszeni, esetleg néhány Call of Duty fanatikust meggyőzhet, hogy átnyergeljenek egy stratégiai játékra. Ez azt jelenti, hogy miután pozícióba tettük az egységeket, bemehetünk FPS-nézetbe, és ott rendesen, célkereszttel kezdhetjük el kaszálni a felénk rohamozó szamurájokat. Persze azt hozzá kell tenni, hogy amíg ezzel törődünk, addig nem igazán tudjuk átlátni a harcteret, s persze a többé egységünket sem tudjuk irányítani, így érdemes csak módjával szórakozni.
300 évvel a Shogun 2 kampánya után a Fall of the Samurai, ha lehet, még nehezebb döntések elé állít majd minket. Kihez leszünk hűek, a régi rendszerhez, vagy inkább segítünk felépíteni egy újat? Lepaktálunk a nyugattal, kereskedünk velük, megszerezzük a technológiájukat? A Creative Assembly egy nagyon érdekes és nagyon tartalmas kiegészítőt kalapál nekünk, ami ráadásul önmagában játszható lesz, így nincs szükség hozzá az alap Shogun 2-re sem. A megjelenés március végén várható, és valószínűleg még az idén kapunk egy újabb kiegészítőt.
Játékteszt hamarosan...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése